Alla inlägg den 31 augusti 2023

Av Göran - 31 augusti 2023 14:07

Det har blvit dags att tacka augusti för i år och hälsa höstmånaden september välkommen. Min pelargon på balkongen växer fortfarande så det knakar och blomsterprakten blir bara större och större. Så här såg den ut för 2 v sedan...

 

Sen dess har den vuxit en bit och nya blommor tillkommit, Massor av knoppar finns det också.

 

Även Chilin har börjat sträcka på sig litegrand. Jag har plockat frukter från den, de största i storlek med min egen tumme, ungefär. Ändå tar jag aldrig mer än en halv när jag använder dem vid spisen för de är riktigt starka.

Fortfarande väntar jag på att Telia ska återkomma till mig så jag får riva den orättmätiga fakturan en gång för alla.

Annars... så är det åter stillsamt utanför fönstren dagtid. Skolbarnen är tillbaka i plugget, de små på dagis och de vuxna som inte är pensionärer är väl på sina arbeten.

På min f.d arbetsplats skedde en otäck olycka igår och en man som jag känner väl sen 30-35 år skadades allvarligt när han fick stark ström genom kroppen. Hur det gick till vet ingen säkert ännu eftersom ingen bevittnade det med egan ögon, Det fanns folk i lokalerna  men ingen såg själva händelsen.

Så nu hoppas jag innerligt att han ska klara sig och bli återställd. Enligt lokala media ligger han nedsövd på IVA med allvarliga skador. De använde dock inte ordet "livshotande" vilket ger lite mer hopp.

Eftersom mannen ifråga är den kanske mest kompetetenta på hela den fabriken när det gäller starkström så är jag nästan säker på att olyckan berodde på nån sorts haveri på utrustningen, Att han ska ha klantat sig finner jag ytterst osannolikt. Det är en man som verkligen kan sina saker och har lång refarenhet dessutom.

Lite roligare var nyheten att min yngsting igår klarade uppkörningen och teoriprovet för tung lastbil. Så nu återstår bara uppkörning för att även få köra tunga släp,

I utbildningen han går just nu ingår även en massa andra kompetenser som explossiva varor och en massa annat. De kurserna har han också klarat och det enda han nu inte har behörighet för är att frakta radioaktivt avfall.

Så nu hoppas jag bara att han får jobb också så snart kursen är avklarad.

Två bilder ska få bli tre, tänkte jag. Jag låter lilla Thea säga tack och adjö för den här gången! Vi ses!

 


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards