Alla inlägg den 16 augusti 2023

Av Göran - 16 augusti 2023 06:40

Man blir rent mörkrädd när man tvingas inse hur korrupt vårt, en gång så fina land, egentligen är. Jag har skrivit om mörkläggningarna kring både Estonia och Palmemordet där det är helt uppenbart att politiker, rättsväsende och myndigheter ljugit och mörkat sanningen i så många år

Jag har också skrivit flera gånger om den fruktansvärda orättvisa som i år drabbar mig och alla andra som var dumma nog att födas 1957.

Sex partier i riksdagen tryckte på ja-knappen när förslaget klubbades igenom. SD röstade nej och V lade ner sina röster. Alla de andra röstade ja.

Den FB-grupp jag är med i (https://www.facebook.com/groups/1372694006866960) driver frågan mot alla dessa partier och jag har själv mailat S och M och frågat om de tycker det är rimligt att en årskull människor, c:a 112 000 pers. ska betala 2-3 tusenlappar mer i skatt varje månad i år än alla andra.

Igår kom det svar från båda dessa partier. Och eftersom jag redan läst deras svar till andra som 57;or lagt ut i gruppen så fattade jag genast att de inte ens läser våra mail.

För svaren de skickar är nämligen helt identiska.

Jag skickade sedan ett nytt mail till S och talade om för dem att jag är väldigt besviken på att de inte läser utan bara kopierar in en text som de skickar till alla som är kritiska.

Vad tror ni hände då?

Jo, hör och häpna, då får jag YTTERLIGARE en kopia av exakt samma mail som det första!!!

Därmed är det ju glasklart att de skiter totalt i hur deras felbeslut slår mot vår årskull. 

Ordalydelsen är dessutom väldigt likartad fast det är två partier på varsin kant (officiellt). Skillnaden är bara att M skyller på att det var förra regeringen som lade fram förslaget. Medan S tydligt markerar att det nu är Tidö-trojkan som reegerar och att det är sittande regering som har till uppgift att följa upp resultaten av klubbade beslut.

Båda sidor säger alltså; "Nej, det var inte vi, det var de andra!"

Sandlådenivå, alltså.

INGEN av dem nämner med ett ord att deras egna riksdagsledamöter också tryckte på ja-knappen.

Hur kan de vara så jävla tröga i huvudet, är det ju lätt att man tänker då. Men det handlar förstås inte alls om det utan det handlar om att de skiter i vad vi tycker.

Nu har mina årsbröder och systrar organiserat en manifestation på Mynttorget i Stockholm den 11/9 kl. 11.

Mycket beroende på den orimliga beskattningen av oss kommer jag knappast att ha råd att resa dit och vara med. Tyvärr! Men i anden kommer jag att stå där med mina jämngamla.

Men jag kan nästan lova att inte en enda riksdagsman kommer att gå ut och möta oss eller ens visa sig på platsen.

Hoppet står då till media. Att dagspress, radio och TV-kanaler uppmärksammar oss så politikerna får skämmas.

Men för att skämmas måste man ju först erkänna att man gjort fel. För jag fattar såklart att beslutet inte togs för att jävlas med oss för att vi är födda ett visst år.

Det klubbades igenom för att de olika remissinstanserna som riksdagen har at tlita på slarvade då man inte undersökte effekterna av beslutet innan det lades fram för riksdagen.

I gamla fina Mosebacke monarki från 60-talsteven sjöng Moltas Eriksson att Norge var ett ruttet land.

Idag är det Sverige som är rutttet! Genomruttet! Och det skulle inte förvåna mig om det är ännu mer ruttet än jag redan vet.

Så välkommen till verkligheten, du som kanske trott att vi lever i en öppen demokrati, en rättsstat. Nej, vi lever i en genomrutten demokratur där korruptionen går hela vägen upp till den styrande eliten.

Man kan rösta på nästan vad som helst, det spelar nästan ingen roll för det blir ingen större skillnad.

Själv har röstat på S nästan varje val men kommer aldrig att göra det igen

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards