Alla inlägg den 30 juli 2023

Av Göran - 30 juli 2023 15:31

En ovanligt trevlig söndag idag! Äldsta dottern med sambo är i stan några dagar och vi stämde möte på Norra Stadsberget med planen att ta en fika på resturangen där.

Det blev det dock inget av med utan vi promenerade omkring en stund istället och pratade länge i skuggan på en bänk. Thea fick också följa med så jag fick ätnligen tummen ur imorse och monterade tillbaka hennes bur bak i bilen. Den har ju stått inne i lägenheten sen jag bytlånade bil med min andra dotter.

Dessa möten är det ju ganska glest emellan så jag uppskattar verkligen när de blir av. Några timmar mitt på dagen bara men lika uppiggande ändå. 

Min tanke innan var att ta lite bilder med mobilen och kanske visa upp utsikten för mina ordbrukare. Samt även några av de vackra hus som finns däruppe. Men när vi möttes och hade kramat om varandra glömde jag helt bort det.

Förhoppningsvis blir min ekonomi lite starkare nästa år då jag slipper den där straffskatten jag ondgjort mig över på detta forum flera gånger. Förhoppninsvis så mycket bättre att även jag kan unna mig åtminstoner någon resa till Stockholm där hon lever och verkar till vardags.

Men vi får se. Risken finns att det första året måste användas till att fylla ut de hål i min kassa som den orättmätiga beskattningen skapat.

Imorgon ska jag ta en tripp in till centrum och hresvärdens kontor för att ta reda på om de kan hjälpa mig att få byta till en mindre och billigare lägenhet hos samma värd. Kollade igår och de har minst 30 lägenheter som står tomma.

Tanken hos mig är att man då kanske är lite mer rädd om de hyresgäster man har och att uppsägningstider kan bli mer förhandlingsbara så jag slipper betala dubbel hyra mer än för kanske en vecka eller så.

Min lägenhet borde vara ganska lätt att hyra ut för dem, sett till storlek och månadsavgift. Öppen spis sitter kanske iinte heller i vägen även om man inte längre får elda i den. Diskmaskin finns ju också och det är ju särskilt bra om det är en barnfamilj som flyttar in. SOm ensamstående skulle jag förstås klara mig bra utan den men använder den såklart när jag nu har den.

Så jag har gott hopp. På de 12 år jag bott här har ingen av de tre andra fyrarummarna stått tom mer än nån dag när tidigare hyresgäster flyttat ut så jag hoppas det går att lösa. Thea och jag klarar oss ju fint med en tvårummare.

Roligare än så blev det inte idag. Ska avsluta och ta fram grillpannan där jag ska tillaga två skivor karré som jag tagit fram ur frysen. Till detta ska jag först göra en guacamole eftersom de tre avocados jag köpte häromdagen mognar fortare än jag trodde så måste jag använda dem. Och guacamole är väl så gott till kött som beasås eller nåt annat.

Ha en fortsatt fin söndag, kära ordbrukare i Röbäck, Vagnhärad, Sotenäs och Fiskebäckskil!
Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards