Alla inlägg den 26 juli 2023

Av Göran - 26 juli 2023 12:34

Till alla som tycker att jag borde lägga upp mer bilder tipsar jag om att flytta muspekaren till "Tidigare år", sedan välja "För två år sen" så kan ni titta på bilbilder från mitt besök då på Härnösands bilmuseum. Sveriges största i sitt slag. Jag bjuder på några smakprov. Två fanns med redan för två år sen men nr 2 och 4 tror jag inte var med då.

       

Den översta bilden är jag lite extra förtjust i. Visst är den pampig, Packarden?'

Då jag tog bilden trodde jag att det var en Roll´s Royce men sen läste jag skylten där det stod Packard. Och det var nog inte utan anledning man hängde upp kristallkronan ovanför just den.

Då kostade det 120 kr per vuxen person att gå in och gå runt. Kanske har de höjt men knappast mer än att det är väl värt slanten det kostar för det finns flera hundra fordon att titta på.

I år ska de visst ha utökat med en avdelning av bara SAAB;ar. Det märket har jag ägt flera bilar av och trivdes mkt bra med dem.

Så om du bor i trakterna eller har vägarna förbi i sommar så kan du ta en avstickare dit. Googla så hittar du adresen och sen hjälper Google Maps dig att hitta dit. Inte alls långt från E4 heller

Och är du på väg söderut och blir hungrig så finns det en pizzzeria vid namn "Napoli" på östra sidan av vägen i den södra utfarten från staden. Där åt vi och det var nog en av mitt livs bästa pizzor.

Annars... så tycks VH (vår Herre) ha satt sommaren lite på paus idag. När jag vaknade hällregnade det men det upphörde lagom tills fröken Thea vikt sig ur sin säng och ville ut och göra morgontoalett.

Fortfarande mulet dock och då och då kommer en skur med regn så det blir väl att hålla sig inomhus mestadels idag.

Ut måste jag förstås ett par gånger till med min lilla sambo och dessutom behöver jag lite basvaror från Willys eller kanske Lidl.

Därmed tackar jag för visat intresse och önskar fortsatt trevlig onsdag till mina kära ordbrukare i Vittangi, Smygehuk, Norrskedika och Smögen. Eller var ni nu bor...

Vi ses! Hoppas jag...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards