Direktlänk till inlägg 4 januari 2024
Den som läser här regelbundet kanske minns min strid mot Telia och tekniksupportfirman TechBuddy i våras och somras.
Jag sa upp mitt för dyra kanalpaket till TV;n och när det gick ut sista april kunde jag inte se en enda kanal.
Alltså inte ens de som ska ingå för alla i hyran jag betalar till hyresvärden.
Telias support klarade inte att lösa det på distans och skickade därför hit en teknikker. Då fick jag också veta att om gfelet berodde på min hantering av utrustningen så måste jag betala för teknikerns besök.
Men det visade sig då att felet var att Telia själva aldrig startat upp det mindre paketet åt mig, vilket supporten alltså inte upptäckte själva. Han var väldigt tydlig med att det absolut inte var mitt fel att det inte fungerade.
Jag lade ner massor av tid i deras långa telefonköer och fick till sist löfte att problemen var lösta.
Sen i augusti kom ett nytt krav från TechBuddy och jag måste åter sätta igång att bråka med båda företagen.
I ett mail från Telia fick jag veta att de inte kunde stå för kostanden eftersom de inte fått någon specifikation på vad besöket bokast för. FAST det var de själva som beställt det!
Jag tog då även hjälp av kommunens konsumentrådgivare och om det berodde på det eller nåt annat låter jag vara osagt. Men till sist blev jag uppring av en chef från TechBuddy som berättade att Telia VISST hade fått den specifikationen från teknikern och sa också hur tydlig han varit i sin felbeskrivning.
Och till sist ringde även Telia upp mig och efter viss diskussion så sa de att Telia skulle betala. Men helst ville han att jag först skulle betala fakturan och sedan skulle Telia betala tillbaka till mig. Vilket jag vägrade.
Så till sist fick jag löftet att de skulle ordna sakern och sen lade jag historien bakom mig.
Trodde jag då...
För nyår kom det ett inkassokrav från TechBuddy genom Intrum Justitia. Nu på 769 kr...
SÅ vad gör man?
Jo, man ringer självklart TecBuddy...
Som skyller ifrån sig på Telia...
Som säger att... "Nej, VI kan inte göra nåt åt det där! Det måste du ju ta med TechBuddy...
Som hunnit stänga sin kundtjänst innan jag hann ringa dem igen...
Men det säger jag - Att nu jävlar är det KRIG! Nu har de skitit i det blå skåpet!
Nu ska jag riva upp så mycket himmerl och jord jag bara kan för att få rätsida på den här soppan. Det är ju rent förjävligt hur Bjässen Telia bär sig åt mot sina kunder.
Båda hänvisar också till att de inget kan göra eftersom det inte finn något samarbetsavatal mellan företagen och har inte funnits på mer än ett år.
Så då kan man ju undra varför TELIA skickar hir en tekniker från ett företag de inte har samarbetsavtal med???
Likaså kan ju undra varför TechBuddy skickar ut tekniker på uppdrag åt kund hos Telia när de inte har nåt samarbetsavtal med dem.
Finns det kanske en hemlig överenskommelse företagen emellan att så här gör vi för att kunna skylla på varandra och få kunderna att slanta upp pengar för sånt de egentigen inte ska betala.
Eller vad???
Kom igen nu, Telia! Skriv ett svar i kommetarsfältet om ni törs! För bara några år sen räckte det ju att man nämnde er i kritiska ordalag i bloggen så fick man svar från någon av era anställda. Där ni försäkrade t.ex att Telia gör allt man kan för att korta ner telefonköerna.
Och dessa svar kom för det mesta väldigt fort också. Mycket snabbare än tiden man får vänta innan man kommer fram till er på telefon.
Det handlar inte om pengarna i första hand utan om principen. Betalar jag för en tjänst (och har betalat i många, många år) så ska den jävlariimig funka också!
Och slutar den att funka p.g.a misstag begångna av leverantören så ska inte kunden betala för det!
PUNKT!
Som de flesta av mina trognaste ordbrukare redan vet så funderar jag en hel del över likheter och skillnader mellan Sverige förr och nu, mellan Sverige och världen. Och då framför allt skilnaderna mellan oss och USA. Och jag vill, för död och pina,...
Nästan nyss var det vinter. Sen kom våren smygande på tårna men motades ut av senkommen snö igen. Som inte stannade så länge utan försvann på några dagar. Men man hann knappt ens njuta av våren för de senaste tre dagarna har vi haft nästan sommarvä...
På mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Krister. Han skrev att reklamen spaltade upp min blogg alldeles för mycket. Jag svarade lite uppgivet att jag var medveten om saken men inte visste vad jag skulle göra åt det. Det vet jag nu. Och har ...
Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 | 5 | 6 | 7 |
|||
8 | 9 | 10 | 11 |
12 |
13 | 14 |
|||
15 |
16 | 17 |
18 |
19 | 20 | 21 | |||
22 |
23 | 24 |
25 | 26 |
27 |
28 | |||
29 | 30 | 31 |
|||||||
|