Alla inlägg den 5 januari 2024

Av Göran - Fredag 5 jan 11:22

Fortsätter lite på ämnet från igår....

Jag mailade konsumentrådgivaren igår och imors ringde hon upp. Och inte nog med att hon kom ihåg mig och mitt ärende. Hon hade även kvar mailet från Telia där de medger sina fel och lovar att ta kostnaden.

På den fick jag en kopia som jag skickade till inkassofirman och bad dem pausa ärendet i några dagar medan saken reds ut. Själv var jag ju nöjd med utfallet i höstas och städade väl bort mailkonversationerna omkring hela saken.

Men det misstaget ska jag inte göra om! Händer nåt liknande i framtiden ska jag spara alla mail som bevis om de försöker sig på att lura mig igen. Det finns ju fler skurkar än Telia!
Men Telia anser jag vara en skam för sin bransch! Så uselk kundservice på alla plan. Evighetslånga telefonköer och inte får man mycket till service när man väl kommer fram heller.

Men är man överlägset störst på marknaden räknar man väl med att kunderna stannar ändå. Den här kunden kommer dock att byta ut dem så fort det bara går.

Hur som helst så ansåg den trevliga damen att jag hade helt rätt i att skulden inte är min och lovade ta tag i saken så snart det bara gick.
Annars så är det ju jubileum idag. Ett till minne av min allra första hund. Han föddes den här dagen 1979. För 44 år sedan alltså. Till mig kom han dock först i slutet av maj och fanns kvar till våren 1986. Bara sju år blev han.

Men det är idag också precis ett år sedan Thea kom in i mitt liv. Då såg hon ut såhär, lite vildvuxen...

 

För en månad sedan blev hon frissad och numera är hon lite mer korthårig.

 

Då vi gick ut imorse försökte hon först att halta fram på tre ben i taget men gav upp. Hon tyckte att det var alldeles för kallt, antar jag. Så promenaden blev kort men effektiv.

Sen gick vi in för att äta frukost och då såg jag att nästan hela hennes middag från igår (torrfoder) låg kvar i skålen. Då tog jag till ett beprövat knep som alltid brukar funka när hon "glömmer" att äta. 

1½ prinskorv skars i småbitar och rördes ner med torrfodret och minsann smaskade hon inte i sig rubb och stubb.

Vädertjänsterna hotar med ännu strängare kyla i helgen men jag hoppas de räknat fel.

Sjutton kallgrader är kyligt nog med tanke på att isen inte lagt sig på havet ännu. Märkligt med tanke på hur länge vi haft minusgrader. Mer än två månader minus nån enstaka dag här och där med plus eller nollgradigt.

Kylan biter inte riktigt lika illa när det är is på vattnet närmast kusten.

Ikväll spelar Sverige final i Junior-VM i ishockey. Motståndare blir USA som också har ett väldigt bra lag. Sänds i SVT2 med början kl. 19 ikväll. Spännande!

Kålsoppan jag skruvade ihop igår blev väldigt lyckad även den här gången och tre portioner står nu i frysen för framtida bruk. Det är liksom enklare att laga rejält med mat och frysa in resterna i porioner än att försöka beräkna för bara en person. Och säkerlgen även mer ekonomiskt i dessa dyrtider.

Visst är det väl underligt att när drivmedelspriserna ökar så stiger matpriserna bliuxtsnabbt p.g.a dyrare transporter. Men när priserna på drivmedel faller så är det inte alls lika bråttom att följa efter. Tjyvsamhälle!

Därmed önskar jag mina kära ordbrukare en fortsatt fin fredag i Ödeshög, Valbo, Ängelholm och Grythyttan.

Ha det! Annars kanske nån annan har det...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards