Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Göran - 17 mars 2022 14:55

Äntligen har någon lyckats ta bort raden med hakkors som visade upptill på förstasidan i den där rutan där man kan välja att flagga lite extra för sin egen blogg. Undrar bara varför det dröjde så länge och hur de hamnade där. Jag har för lite datakunskap för att spekulera i det sistnämnda men känslan var ändå att någon hackat sig in och lagt ditt det.

Kusligt, tycker jag. Och allra kusligast är att det var just nazistsymboler som toppade förstasidan. Men nu är de borta och det tackar jag för.

Ser i bloggens backspegel att det är kollektivavtalens dag idag. För de flesta i min generation och ner till kanske 40-plussare är de väl nästan en självklarhet. Man skulle inte gärna ha tagit jobb hos en arbetsgivare som inte hade kollektivavtal. Men jag hör allt fler unga som inte tror att de har någon betydelse. För mig har de förstås inte det längre eftersom jag inte längre har en arbetsgivare. Men vänta ni om högerkoalitionen får majoritet i riksdagen till hösten och Kristerssom, Busch och Åkesson får chansen att börja röja upp bland lagar som reglerar arbetstagarnas rättighetr. Då kan det komma att slaktas heliga kor på löpande band, 

På Farmen har de dock slaktat färdigt för säsongen för djuren fraktades bort häromdagen. Utom getterna som går kvar i sin hage och för oväsen som irriterar farmarna ibland. Nu minns jag inte vem men en av dem kallade getterna för får, också det häromdagen. Och då blrjade jag undra hur det egentligen är ställt med kunskaperna om man inte kan skilja på får och getter. Dagnes avsnit har jag sett alldeles nyss men jag ska inte förstöra spänningen för dig som måste vänta på TV-sändningen ikväll. Då ser jag på annat, nämligen Timrås hemmamatch mot Färjestad. Såna dagar brukar jag streama Farmen till datorn under dagen innan eller också på lvällen efter matchen. 

Som sagt så ska jag inte förstöra spänningen för er men så mycket kan jag ändå säga att de får ett oväntat besök. Både för mig och farmarna var det överraskande.

Och just NU ser jag att det kommit upp annan text på den där skylten, samma för de flesta bloggarna. Så nu lär det regna in mail hos Admin igen. Märkligt nog får man aldrig något svar om man mailar dem. Jag har faktiskt inte hört talas om någon som fått det. Och jag har frågat några stycken. Lite dåligt kan jag tycka...

Nu ska jag snart börja ladda för match med en kycklingwok med nudlar och kanske en lite tupplr efter maten så jag orkar tre perioder. Så hoppas jag att Oskars surströmming gör processen kort med Löfbergs lila ikväll!

Ha det gott till nästa gång, kära ordbrukare i Smygehuk, Krokom, Björklinge och Överkalix. Gud vare med er för sjäv har jag tyvärr nte tid! Vi ses!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards