Alla inlägg den 3 mars 2022

Av Göran - 3 mars 2022 21:50

Tittade i bloggens backspegel idag. Som jag gör varje dag. Jag har ju liksom lovat mig själv att så fort det dyker upp ett datum där jag aldrig tidigare har skrivit något så ska jag se till att ändra på det till kommande år. Men ännu i år har det inte hänt. Några dagar fanns bara ett inlägg i bloggens 13-åriga historia men inga blanka blad ännu.

Jag kan konstatera att för två år sedan skrev jag om det där viruset och vad jag då kallade "paniken" runt det. Läste och mindes att jag nog tog det ganska lugnt då. Jagade inte upp mig alls och jag ska ärligt erkänna att jag innerst inne var rätt säker på att senast framåt april eller maj skulle det ha blåst över.

Jag hade fel! Tokfel! Men det kunde jag inte tänka mig då.

Ännu intressantare var det att läsa min blogg från dagens datum under mitt första bloggår, 2009, där jag ställde mig på barikaderna till lättjans försvar. Det inlägget är ett av de som jag är mest nöjd med av allt tokigt jag publicerat här. Jag skrev det med mycket glimt i ögat men det finns absolut en allvarlig underton i det. Läs det gärna!

På Farmen börjar det så smått att dra ihop sig mot finalveckorna. Torpet stängde ner ikväll och torparna fick återvända till stora gården igen. Gissningsvis kanske det bara var tänkt att två av dem skulle få det. Men eftersom Bella kastade in handduken och åkte hem till balkongen, kaffet och cigaretterna fanns ju en vakans på Farmen.

Och, precis som jag trodde, valde Prins Wendel att göra Viktoria till förstekämpe. Men vi får ju vänta till söndag kväll innan vi får veta vem hon väljer att fightas mot. Lite hoppas jag att hon blir kvar för jag gillar hennes glada humör och hennes underfundighet och spontanitet. Så... om jag hade varit där i somras som hennes rådgivare hade jag sagt åt henne att välja Jonas. Då blir det kunskap och jag känner mig ganska säker på att hon slår ut honom där. För han tycks ha tagit pluggandet av bondepraktikan lite med en klackspark. Då jublar säker också både Arre och Prins för de vill nog gärna slippa möta Jonas i en fysisk kamp. För styrkan och uthålligheten tror jag att han har.

Väljer hon en kvinnlig motståndare kommer det att bli en fysisk kamp och jag tror inte att hon räcker mot  någon av de andra damerna när det kommer till fysiken. Och vad Arre beträffar så vill hon säkert gärna skicka hem honom men han är också vass på bondepraktikan. Så jag gissar och hoppas att hon väljer Jonas.

Vid den här tiden på söndag kväll så vet vi! Hur och vem det blev och vem som vann eller fick åka hem.

Åka hem får Timrå IK göra utan poäng ikväll efter bortamatchen mot Linköping. Det var jämnt och spännande hela vägen men LHC drog det längsta strået till sist. Tabelläget är fortfarande prekärt men hoppet lever ändå kvar åtminstone hos mig. Nu väntar match mot Brynäs hemma på lördag eftermiddag och efter det har Timrå åtta matcher kvar att spela varav sju på hemmaplan.

Det är aldrig för sent att ge upp! Det vet jag så varför göra det redan nu? Låt oss inte hänga läpp för lite motlut! Världen är redan full av hängande läppar, som jag brukar säga.

Därmed är det dags att stänga butiken för idag och krypa ner bland lakan och annat i sängen medan snarkmaskinen ser till att jag får i mig all luft jag behöver för en god natts sömn.

Så godnatt på er, kära ordbrukare! Oavsett hår- eller hudfärg, härkomst eller eventuell religion och livsåskådning. För mig duger du precis som du är och jag hoppas att både du/ni och jag ska sova riktigt gott inatt.

För övrigt... så tycker jag att Putin borde avsättas! Omgående! Helst igår...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards