Alla inlägg den 26 november 2023

Av Göran - 26 november 2023 21:05

Så mycket bättre... Är det det då? Jamen, jag få nog krypa till korset och erkänna att det här fortfarande är en av de bästa programidéer som kläckts på den här sidan Atlanten.

Sen det hela startade för 10-15 år sen har jag varenda år utttryckt min besvikelse över att de artister som just JAG tycker borde vara givna förbisese till förmån för andra som jag knappt ens visste att de fanns.

Men samtidigt har jag vartenda år tvingats medge att de som är utvalda just i år faktiskt förtjänar sin plats i programmet. 

Just i år deltar Staffan Hellstrand, Sanne Salomonsen och Dogge Doggelito för att nämna de deltagare jag kände till innan. Ok, jag visste att Peg Parnevik existerade men trodde kanske att hon var ännu en i raden av kändisbarn som blivit kända eftersom hennes pappa och kanske framför allt farfar (Bosse Parnevik) varit kände.

Men nu när några avsnitt passerat måste jag väl erkänna att Peg står på helt egna ben med sin egen talang.

Precis som nästan alla år programmet funnits lär jag mig att deltagarna har en alldeles egen talang som skapat deras egen karriär också.

Därför spelar det liksom ingen roll hur mycket jag önskar mig att få se t.ex Dan Hylander, Per Gessle eller

Py Bäckman delta i nästa säsong. Viktoria Tolstoj, Veronica Maggio eller Kajsa-Stina Åkerström vore också kul att få se där.

Utan jag får, helt enkelt lita på att TV¤ hittar X antal artister som blir intressanta att följa,

Oavsett om jag kände till dem innan eller ej!

Det är fortfarande undehållning av mycket hög klass.

Och när jul och annat är överstökat kommer ju även "Stjärnorna på slottet! som jag också är ganska förtjust i även om jag nästan skäms lite över det. I år med Mark Levengood, Anja Pärsson och kä'ndiskocken Marcus Samuelsson plus Sanna Nielsen och Caroline af Ugglas.

Och när allt detta är över är det åter dags för gamla fina Farmen och Torpet.

Enda smolket i den glädjebägaren är väl att utan det dyrare TV-paketet kan man inte streama det utan den förhatliga reklamen. Men det får väl gå, det också....

Och när också DET är över återstår bara ett par veckor innan våren är tillbaka och vi får glömma allt vad november, januari och mörker heter. Och kan bara glädjas åt ljusets återkomst!

Hoppet, mina vänner, är det sista som överger oss! Så låt oss hålla det vid liv ända tills svalorna sjunger igen!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards