Alla inlägg den 13 november 2023

Av Göran - 13 november 2023 10:51

Äntligen måndag! Veckans bästa dag! När hela den nya veckan ligger öppen för oss alla att göra det bästa vi kan av.

Det  är ju den 13;e idag. Men alltså inte fredag så då är väl inte heller det lika olycksbådande.

Och jag är tillbaka i vardagen igen efter att ha haft dotter och mågämne på besök i ett par dagar. De åkte hem i lördags så nu har Thea bara mig igen. Under deras besök var det ju tre stycken som ägnade tid åt henne så hon trivdes som fisken i vattnet av all uppmärksamhet hon fick.

Det var barmark, förutom några snöhögar som traktorerna skottat ihop, i fredags då vi åkte till begravningen.

Sen kom det lite snö under natten mot lördag och ännu mer under lördagkvällen och natten samt även under natten till idag.

Så vi fick pulsa omkring i 15-20 cm nysnö, Thea och jag, på dagens första lilla promenaad.

Och från det att vi steg ut genom porten och tills vi gick tillbaka in genom den gav hon ifrån sig sina missbelåtna grymtningar som påminner om snarkningar. Hon gillar inte alls snöyra eller slaskväder.

Och jag delar den åsikten, jag också. Snön har jag väl inte så mycket emot, det blir ju i alla fall lite ljusare. Bara det inte kommer så hiskeliga mängder.

Igår sopade jag av bilen för att åka och handla hem lite som jag behövde.

Funderade ett slag om jag skulle flytta bilen och skotta bort de drivor som bildats av snön jag sopat bort. Men beslöt att spara det tills jag kom hem. Och tänk, då hade jag sån tur att vaktmästarnas lastmaskin hade varit här och eftersom nästan alla bilar i samma rad var borta så var det renskottat på  min plats och de närmaste omkring.

Det är väl såna dagar man kanske borde kosta på sig en trisslott...

Dagen innan, i lördags, var det precis tvärtom. Jag satte mig och totade ihop ett V75-spel för en hundralapp ungefär men lämnade inte in det. Tänkte att jag skulle vänta till sista timmen utifall det blev sena strykningar.

Sen glömdes det totalt bort. Och när jag kollade resultaten såg jag att med största sannolkihet hade jag gått miste om närmare 60 000 kr. Jag är nästan helt säker på att skulle haft sju rätt plus en massa rader med sex rätt som hade gett mig ungefär så mycket.

Nåja, jag tröstade mig med att jag kan minnas fel om någon häst i något av loppen så jag bara hade fem rätt. Och på det var det ingen utdelning i lördag.

Nåja, det tjänar inget till att sörja över vad som kunnat vara om makterna varit nådiga. Utan jag biter ihop och använder slanten jag sparade på ATG-kontot vid onsdaagens V86 istället.

Även idag måste jag sopa fram Madame Citroen för att kunna använda henne så jag får väl klä på mig och gå ut och fixa det. Så jag kan rusa ut och flytta bilen så fort jag hör ljudet från lasmskinen som kommer och plogar åt oss.

Låt oss hoppas att jag kanske har tur igen där istället när det nu sket sig med travspelet.

Ha en fortsatt härlig novembermåndag (om det nu finns nåt som heter så), kära ordbrukare i slott och koja, i alla metropoler och bondhålor i världens alla hörn. Inga nämnda och inga glömda!

Vi ses! Tänker jag...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards