Alla inlägg den 17 november 2023

Av Göran - 17 november 2023 12:09

Grattar min yngsting idag som gått i mål med lasbilsförarutbildningen genom att klara uppkörningen för lasbil med tungt släp på första försöket. Riktigt bra gjort, måste jag säga.

Särskilt av nån som bara för några år sen satt totalt handlingsförlamad vid sin dator när han inte låg och sov. Snart ett år sen han flyttade till egen lägenhet och han har utvecklats mer på det året än på säkert 5-6 tidigare år.

Samtliga teori- och förarprov har han fixat på första försöket och verkligen lagt hela sin själ i att plugga teorin på fritiden medan utbildningen pågått.

Så nu hoppas jag bara att han får jobb också. Han börjar en praktikplats på måndag på ett åkeri där han känner chefen. Och även om han inte fått ett konkret erbjudande om anställning så låter det lovande det han berättar.

Så jag känner mig lite stolt idag för den grundläggande förarutbildningen fick han ju faktisk av mig. Precis som med hans äldre bror och systrar så var det jag som lärde dem att manövrera en pesonbil. Vilket sparade dem ett antal lektioner i bilskolan. Och att köra lastbil är ju egentligen inte svårare än personbil. De har lite större mått bara.

Så jag skickade honom ett sms och erbjöd mig att bjuda på restaurang idag för att fira det nyaste körkortet. 

Kylan ute består för tredje dagen i rad. Minus åtta igår och en grad mildare idag. Men hellre det ärn det där förbannade slasket som varit nästan vaje november de senaste 20 åren eller mer. Lite snö och några minusgrader är rätt ok ändå.

Fredag har det blivit också och jag har fått den fösta och största utbetalningen av pensionen så kanske kostar jag på mig en flaska vin att smutta på framför "Så mycket bättre" imorgon kväll.

Annars vill jag gärna tillönska mina kära ordbrukare en fin fredag och helg i Skattungbyn. Morgårdshammar, Östervåla och Finnerödja.

Ha det! Annars kanske nån annan har det...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards