Alla inlägg den 22 februari 2022

Av Göran - 22 februari 2022 22:45

Vilken thriller jag har kollat på ikväll! Nej, ingen film utan en hockeymatch. Efter nio raka förlorade bortamatcher åkte Timrå till Leksand i förra veckan och vann äntligen en match på bortaplan. Ikväll var det topplaget Luleå som stod för motståndet och efter den första perioden hade jag inte mycket hopp om ens en poäng. Då var Timrå tillbakapressade till och med i power play. När de var en man mer på isen, alltså!

Men en storspelande Sami Raijaniemi i målet och lite tur hölls ändå siffrorna nere vid underläge med 0-1. Luleå gjorde sen 2-0 i andra perioden men sen var det nytt power play för Timrå och man lyckades gå ikapp till 2-2.

Sista rundan blev mållös men i förlängningen kunde Albin Lundin snyggt trycka upp pucken i krysset och vi fick med oss två viktiga poäng. Nu väntar hemmamatch på torsdag mot Frölunda och då hoppas jag på en fullpoängare.

Farmen har gått lite i stå, händelsemässigt, tycker jag. Idag kändes det lite som en transportsträcka även om de fick brev hemifrån allihop men vidhängande tårar av glädje, saknad och längtan. Imorgon tror jag att det är sista Torpet-kampen och då kommer väl Cissi och Bella tillbaka till Farmen. Och ökar på kvinnoöverskottet ytterligare. Det är ju bara Prins och Niclas kvar på Farmen och kanske väljer storbonden Keisha ut just de två för kampen.

Nåja, det får vi se. Jag väljer att inte spekulera alls utan bidar min tid tills jag får veta.

Nu ska jag säga godnatt. Snart dags för tandborsten och sedan kudden och min kära snarkmaskin. Men innan dess ska jag be att få bjuda på en liten vaggvisa för vuxna. Jag gillar ju Bo Kaspers och första gången jag hörde den här låten var när han var gäst i P4-Extra hos Titti Schultz. Då berättade han att när hans fru fick höra den för allra första gången hade hon frågat om den handlade om henne själv och hennes kolleger inom vården. Och lyssnar man på texten är det lätt att förstå att hon tänkte så. Apropå pandemin och allt slit de har fått gå igenom. Så för mig är det alltså inte bara en "godnatt-sång" utan även en gest av uppskattning till just dem. Tack för era insatser under Coronans härjningar! Ni är fantastiska! 

God natt, Sverige! Och sov gott! (Liksom alla andra länder på jorden där det blir natt nu)

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards