Alla inlägg den 10 februari 2022

Av Göran - 10 februari 2022 20:45

Ikväll har både Farmen och Torpet gått av stapeln och storbonden valde Keisha, på hennes egen begäran. som förstekämpe. Där tror hon sig kunna slå ut Niclas i kunskap och det kanske hon kan. Men jag håller ändå min slant på den gotländske storbonden från förra veckan. Kanske blir det nästa kax-pelle (om än en kvinnlig sådan)  som åker ut på söndag på grund av obefogat stort självförtroende. Precis som några andra ur samma gruppering före henne.

Hon har ju sagt till Jonas att hon ska välja Niclas för att ta ut honom i husförhöret men jag är inte så säker på att hon rår på honom där. Så om Keisha är den smarta tjej jag ändå tror att hon är väljer hon Monica som knappast satsar på kunskap. Går det som jag tror där så kommer Keisha tillbaka och Monica väljer nästa veckas storbonde. Som kan bli Jonas igen eller Keisha men även vem som helst av de andra. Tvivlar dock på att Monica sätter Gertty som nu storbonde men annars kan det nog gå nästan hur som helst.

Spekulera kan man alltid men svaren får vi på söndag kväll, precis som vanligt.

Programmet har litegrand ändrat karaktär mot tidigare säsonger. Torpet är numera något av en fristad där de får ha det lite mysigt i mindre grupp och där belöningarna är lite bättre.

Idag har jag handlat hem fläsklägg som jag ska koka imorgon för att sedan göra ärtsoppa på lördag. Egentligen var det meningen att koka den redan idag för att göra soppan imorgon men latmasken ville också ha ett ord med i laget och hävdade bestämt att allt som går att skjuta upp till morgondagen också skall skjutas upp.

Pannakakorna åt vi igår så det får väl bli ärtsoppa på lördag istället då. Vad har egentligen veckodagarnas namn för betydelse när man är pensonär?

Tunnpannkakor har jag annars inte gjort på säket ett år så sonen såg ut att njuta dem med god aptit och jag måste ju även själv medge att det är riktigt gott med lite sylt och en klick vispad grädde.

Medan vi åt föddes tanken på en annan rätt jag inte lagat på åratal. "Svenska enchilladas" kallade han det, Per-Olof som jag jobbade ihop med i några år på åttiotalet. Det påminner ganska mycket om crepes. Man gräddar tunnpannkakor och smetar på dem en kryddig köttfärsröra med majs och paprika, rullar ihop och gratinerar dem sedan med riven ost över. Mycket gott och ska definitivt göras innan vintern övergått till vår.

Nu väntar jag bara på att det ska bli söndag och nytt långavsnitt av Farmen där vi får veta vem som lämnar och vem som stannar.

Tills dess... Sköt om er, kära ordbrukare i Väckelsång, Gånghester, Örbyhus och Molkom! Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards