Alla inlägg den 14 februari 2022

Av Göran - 14 februari 2022 09:17

"Är inte alla romantiker? Kan en männska va´ nånting annat? Om hon vill leva det här livet rätt och riktigt.."

Citatet är hämtat från vackra "Ut ur mörkret" som du kan lyssna på här ovanför.

Ut ur mörkret känns det också lite som om vi alla är på väg nu. I flera bemärkerlser. Dels blir dagarna längre och längre och dessutom har man ju lyft restriktionerna kring den där förb... pandemin.

Och sen är det ku också Alla Hjärtans Dag idag! Dagen då vi ska visa kärlek och omtanke till de vi bryr oss om. Borde vi inte försöka göra det alla dagar? 

Jo, såklart borde vi det men det är kanske ändå bra att det finns en dag på året då vi blir lite påminda om det.

Kanske vi borde instifta alla hjärtans århundrade istället. Eller årtusende...

Nej, där kröp den där lilla romantikern som bor i mig fram igen med sitt naiva tryne. Det går ju inte. Hur skulle DET se ut? Om alla bara var snälla och vänliga hela tiden? Om alla ville varandra väl?

Hur skulle det då gå med vapenindustrin till exempel? Hur många skulle inte bli arbetslösa? För att inte tala om ordningsmakten och rättssystemet. Vem skulle de behöva gripa, döma och straffa? 

Som sagt, en ytterst vacker men naiv tanke. 

Men låt oss ändå försöka! Göra vår egen lilla del för att sprida glädje och kärlek i vår kalla värld. Du som har någon närstående som du vet sitter ensam i sitt hem, slå en signal idag vetja! Och låt den människan märka att du bryr dig om. Köp en bukett blommor och sätt på middagsbordet samt en påse geléhjärtan att bjuda de dina på efter maten.

Själv har jag skickat sms-hälsningar till de tre av mina barn som inte längre bor hos mig. Ringa tänkte jag göra framåt kvällen eftersom de ju jobbar på dagen och kanske har mycket att stå i så då vill jag inte störa. Mina syskon får också en hälsning och till föräldrarna samt mor- och farföräldrarna så har jag skickat dem en tanke till andra sidan.

Därmed är det dags att resa mig och ge ner i källaren och hänga lakan och badhanddukar på tork.

Glad Alla-hjärtans på er, kära ordbrukare i Lyckeby, Hisings Backa, Österfärnebo och Glommersträsk!

Ha en härlig dag och sprid kärlek och glädje allt du kan!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards