Alla inlägg den 13 juli 2022

Av Göran - 13 juli 2022 21:10

"Schweiziskorna"... När använde du det ordet senast? När våra herrlandslag mött denna nation har jag ibland skämtsamt kallat dem gökurmakare. Men gökutmakerskorna är vä bara en aning lättare att skriva och läsa än just schweiziskorna.

Nåja, vårt kära damlandslag i fotboll mötte just Scweiz ikväll och måga trodde nog att det skulle bli en total slakt av Sverige mot alplandet. Men så blev det inte även om just slutresultatet gick i svensk favör.

Redan igår hörde jag på radion att en svår magsjuka grasserade i Schweiz damlandslag och som det lät då hade de bara ungefär fem spelwre tillgängliga för matchen mot Sverige.

Riktigt så illa visade det sig dock inte vara för nog kunde de ställa upp med fult lag. Ett lag ssom krigade hårt. Första halvleken gick nog på poäng till Sverige och alldeles i början av den andra kunde vi göra 1-0.

Men det stod sig inte länge för gökurmakerskorna kvitterade strax därpå till 1-1.

Svenska tjejerna gjorde till sist 2-1 och sedan gjorde man 3-1 två gånger men fick båda målen bortdömda för offside.

Korrekt såvitt jag kunde se men ändå frustrerande.

Våra svenska fotbollstjejer är därmed fortfarande obesegrade i detta EM och hoppet lever ännu om mealjer avädlaste valör.Känns som att det börjar bli dags nu för damerna att få vinna en stor titel.

Själv försöker jag vänja mig vid mitt nya och mkt mindre tangentbord. Det här är första bloggförsöket på det ntya  tangentbordet. Som är c;a 6-7 cm smalare än det gamla...

Allt nytt blir ju hela tiden mindre och mer kompakt så jag får väl ge det en chans i en vecka eller så. Mitt gamla hade ju börjat kärva på vissa tangenter, framför allt på mellanslagstangenten. Det nya är så mycket mer ihoptryckt liksom. Tangenterna är nog lika stora ungefär men de sitter tätare ihop och inget utrymme finns på sidorna.

Lyxbekymmer? Javisst är det så!

Nu ska jag kolla av kvällens travspel o se efter om det finns nån sanning i orden; "Plötsligt händer det!" Nu gällde kanske det för Svenska Spel och inte ATG men vi får se...

Ha ett gott slut på onsdagen och se till att din torsdag bli allt du drömmer om!

Vi ses, kära ordbrukare! Sooner or later...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards