Alla inlägg den 27 december 2020

Av Göran - 27 december 2020 20:47

"Skräckmatchen" är över. Kanske överdriver jag en aning för skräck var det ju inte riktigt tal om inför dagens möte mellan Timrå och Björklöven från Umeå. Mer av en vag förhoppning som skymdes av oro eftersom Timrå haft så förtvivlat svårt att vinna över dem i flera år. Men idag bröts den trenden och vi seglade ifrån till tolv poängs försprång i tabellen. Och det, dessutom, med en match mindre spelad.

Det ser alltså tokbra ut för Timrå IK i årets hockeyalsvenska och nästa motståndare är Karlskoga på bortaplan på tisdag.

Därefter är det ledigt till på söndag då man åker upp till Örnsköldsvik för att möta Modo på bortais och sedan returmöte i Timrå redan dagen därpå. Det är tur att Ö-vik ligger såpass nära att resandet knappast ställer till några problem.

Modo parkerar i nedersta delen av tabellen men det kommer inte att ha någon betydelse. När de möter Timrå är alla taggade till tusen och varenda spelare är beredda att offra en tand eller två om de kan rubba "grannen" i söder.

Helgen lider mot sitt slut och imorgon är det portvaktsarbete som väntar igen. Börjar dock först halv nio så jag behöver inte stiga upp klockan fem förrän på onsdag. 

Och som jag sa innan jul så är även mellandagarna stillsamma och lugna i det jobbet. Mest bara skiftfolket som jobbar och de som kan jobbar förstås hemifrån. Det ska jag också göra för sista gången måndag och större delen av tisdagen efter nyår. Sedan får jag torsdagen ledig (som ju är en röd dag) innan jag kliver på mitt första nattskift sedan december 2018 på fredagen den 8 januari.

Hur det går står ju skrivet i stjärnorna men eftersom det måste gå så lär det väl göra det på något sätt också. En hel del är annorlunda mot senast jag jobbade där. Personalen (ett tjugotal) har spridits ut i två personalrum istället för ett. Detta för att minsta smittorisken när vi är på jobbet förstås. Flera stycken av de gamla arbetskamraterna har slutat eller bytt jobb inom företaget så det blir några nya att lära känna. Jag får väl ta en dag i taget och bita ihop så löser det sig kanske.

Önskar därmed mina kära ordbrukare en fortsatt skön söndagkväll, lugna mellandagar och ett Gott Nytt År om vi inte ses mer innan dess! Sköt om er! Så ingen annan måste göra det...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards