Alla inlägg den 14 december 2020

Av Göran - 14 december 2020 21:43

Hockey på annan ort blev det ikväll och dessutom hockey som opartisk (nåja...) åskådare till två lag som inte heter Timrå IK. Jag tittade på Björklöven-Mora på C-More och var väl på väg att byta kanal alternativt stänga TV;n flera gånger. Björklöven är ju laget som ligger närmast efter Timrå i tabellen. Sex poäng bakom men med två fler spelade matcher. Så teoretiskt kan Timrå vara 12 poäng före när de gått ikapp gällande antal spelade matcher.

Björklöven som enligt stora delar av expertisen skule vara det ohotade topplaget denna vinter. Mot Mora som blev utspelade i Timrå igår eftermiddag med 6-2. "Löven" började också bäst med 3 ganska snabba mål i första perioden.

Men Mora reducerade i powerplay till 1-3 innan paus och i nästa period var det i stort sett bara Mora. Fyra mål gjorde man och förvandlade 3-1 till 3-5 innan andra pausvilan. I slutet av andra akten drog "Löven" dessutom på sig ett matchstraff med vidhängande femminuters utvisning.

Den utvisningen hängde ju sedan med in i tredje perioden och där stängde väl Mora tillställningen med sitt sjätte mål.

8-4 vann de med till sist. Märkligt med tanke på gårdagens match i Timrå då de egentligen bara var nära under första perioden då de ledde ett tag med 1-0.

Så jag börjar redan nu se fram emot toppmötet mellan Timrå och Björklöven på söndagen efter jul. Kan mitt lag behålla sin form så blir de svåra att slå även då.

Hemarbete, som vanligt, även idag men imorgon ska jag in på "gruvan" både för att göra min rond av avfallsstationerna men även för att äta mini-julbord med arbetskollegerna på min tillfälliga avdelning. Flera av stadens matställen erbjuder catering med ett komprimerat julbord från 250 kr och uppåt. Och eftersom det finns 500 kronor per anställd att plocka ut från det s.k trivselkontot så beslutade vi att använda dem till det.

Så... jag lär väl inte behöva så mycket till middag imorgon utan sonen får väl ta sig nåt själv.

Grått, trist och mörkt är det fortfarande dygnet runt. Man få väl trösta sig med att det snart vänder åt andra hållet nu. Mörkret kulminerar väl några dagar innan jul?

Jag var iväg en sväng till Willys i eftermiddag och passade även på att tanka bilen på automatstationen strax hitom Sundsvallsbron. Och ångrade mig så fort jag slagit igång bensinpumpen. Det blåser nämligen småspik på den platsen nästan jämt och jag frös som en hund medan mina 58 liter pumpades in i magen på Madame Citroen. Önskade att jag valt en annan mack att tanka på.

På fredag ska hon besiktas och jag har valt att anlita en av de där nya privata aktörerna inom besiktningsbranschen. Det kan ju inte gärna gå sämre. Minns knappt när det hände senast att jag inte behövde komma tillbaka. Kanske fösta året jag ägde nuvarande bil. Drygt fyra år sen, alltså.

Men vi får se. Samtidigt är det ju faktiskt bra att få veta hur det verkligen står till med ens ögonsten. Man vill ju att den ska vara så säker som möjligt att färdas i.

I bloggens historiebok läser jag att det idag är två år sedan jag blev bjuden på revy och julbord på Stadshussalongen av två av mina barn. Nåt sånt blir det inte i år men 2018 fanns det ju ingen jävla pandemi heller.

Så... jag får glädjas åt jullunchen i labbets matsal på jobbet imorgon. Och hålla tummarna för att Timrå vinner igen på onsdag kväll mot Vita Hästen från Norrköping. I så fall sätter de nytt rekord för antal raka segrar i svensk elithockey. Det allsvenska rekordet slog ju mot Mora igår men det finns ett från SHL där Färjestad vann 16 matcher i följd i början av 2000-talet. Det rekordet är nästa delmål på Timrå IK;s väg mot SHL.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards