Alla inlägg den 15 december 2020

Av Göran - 15 december 2020 16:55

 

Så här såg ungefär halva min lunch ut idag. Förutom denna tallrik fick vi även levererat kokt potatis, revbensspjäll, prinskorv och köttbullar samt en Janssons frestelse som skulle stå sig bra i en tävling mot min egen hemlagade.

Så ännu har det inte känts som om jag behöver någon middag. Får väl ta mig en macka och en kopp kaffe sen kanske.

Tror att det kostade 350-380 kronor per person och det tycker jag inte är dyrt alls egentligen. Vi åt oss rejält mätta allihop och då hade vi ändå tagit undan och sparat mat till chefen och en arbetskamrat som båda drabbats av Covid 19. Så det var med lite blandade känslor jag vistades i lokalerna där labbet håller till idag.

Nu var det visserligen någon som sa till mig i förra veckan att man visst löper lite mindre risk att smittas om man har blodgrupp 0 Rh-, vilket jag har. Men ingen går ju säker och hade jag vetat redan imorse att två på avdelningen insjuknat kanske jag hade avstått. Men när jag fick höra det så hade jag redan träffat de övriga. Dock utan att komma dem så värst nära, vilket jag aktade mig för även sedan.

Min rond gjorde jag efter maten och efter den återvände jag inte till kontoret utan åkte direkt hem. Så jag får väl be en stilla bön att VH (Vår Herre) fortsätter att skona mig från pandemin.

Förmodligen har restaurangen som lagade maten åt oss stängt på julafton, annars skulle jag faktiskt kunnat tänka mig att beställa från dem även till mig själv och mina närmaste. Tänk bara så skönt att slippa stå och rulla köttbullar, skala och strimla potatis till Janssons och steka prinskorv och revbensspjäll. Och när vi ätit klart så är det liksom över med julmaten. Istället för att den ska åka in och ut i kylskåpet i en vecka eller mer.

Då kunde man ju käka något helt annat på juldagen och annandagen.

Jag hade lite planer ett tag på att ta ut semester i mellandagarna och tcå dagar före julafton. Men det har jag ställt in eftersom jag kom på att jag är ju nästan ledig även när jag arbetar. Då vore det ju slöseri att ödsla semesterdagar på dagar då man ändå inte behöver befinna sig på fabriksområdet. 

Fredag den 8/1 har ju min arbetsgivare bestämt att jag ska återgå till skiftgång. Efter två år utan nattskift eller helgjobb så ska jag rivstarta med tre nattskift (fredag, lördag och söndag). Men... "det få la gå". På nåt sätt!

Hur jag klarar det har jag ingen aning om. Men det lär väl visa sig. Och mot bakgrund av det kändes det bra att ha de fem semesterdagar jag har kvar som livlina om det blir alltför jävligt.

Därmed tillönskar jag mina vördade ordbrukare en angenäm afton i Smygehuk, Karlholmsbruk, Färjelanda och Strömsund. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards