Alla inlägg den 11 december 2020

Av Göran - 11 december 2020 22:34

Så var det alltså ett faktum. Nu är det klart att Timrå IK innehar rekordet när det gäller flest vunna matcher i rad. Femton segrar har inget annat lag mäktat med i hockeyallsvenskan sedan serien startade i nuvarande form. Färjestad från Karlstad håller rekordet för SHL (f.d Elitserien) med 16 raka vinster så jag gissar att det är nästa mål för rekordlaget från cellulosaland norr om Sundsvall att försöka slå.

Man mötte Almtuna från Uppsala ikväll och upplänningarna krigade tappert. Ändå gled Timrå ifrån till ledning med 5-1 innan man slog av på takten och släppte upp Almtuna till 5-4 men sedan lyckades man knyta ihop säcken och vinna matchen- Välförtjänt i min bok eftersom man stundtals spelade ut Almtuna efter noter. Men med 5-1 i ledning blev TIK lite för bekväma i tredje perioden och AIS kunde gå ikapp till uddamålsunderläge. Närmare än så kom man dock aldrig och Timrå kunde defilera hem ännu en trepoängare.

Annars... så har jag fixat nytt lock till oljepåfyllningen åt Madame Citroen och kommer att kunna ta henne i bruk som vanligt igen imorgon så fort jag bara fyllt på den olja som sprutats ut i motorrummet.

Tack vare min tama husmekanikers vänlighet att skjutsa mig har jag inhandlat ännu en dunk med motorolja från Biltemas drive-in-butik. Praktiskt som f-n att beställa och betala på nätet och sedan åka till butiken och få det levererat till bilen.

Imorgon är det V75 på min närmaste travbana, Bergsåker och jag ska, som vanligt, försöka hitta de rätta dragen för att säkerställa ny förmögenhet och kunna pensonera mig redan på måndag.

Men om det nu skulle slå fel på samma gång som Eurojackpoten inte heller ikväll tickar in på mitt konto så är det väl bara att knega på i några år till. Men vi håller väl tummarna för att det går vägen den här gången?

Kanske, kanske lägger jag ut min tipsrad här imorgon då jag har gjort mina val av troliga vinnarhästar. Annars får ni väl lita på Harry Boy eller skapa era egna system på travet.

Sov gott, kära ordbrukare i Munkfors, Torslanda, Örsundsbro och Clemensnäs.

Vi ses igen! När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards