Alla inlägg den 5 november 2021

Av Göran - 5 november 2021 13:19

Jävla Postnord! Har inte haft så mycket ont av dem tidigare men nu börjar jag förstå lite mer av den massiva kritik som så många riktar mot dem. Jag beställde ju en reservdel till min snarkmaskin härom dagen. Och ganska kort därefter kom ett meddelande att försändelsen var skickad och jag kunde spåra den via Postnords hemsida.

Den hemsidan sade att det skulle levereras idag till utlämningsstället. Vid lunchtid tyckte jag att det var konstigt att jag inte fått något sms att paketet fanns hos ombudet för hämtning. Så jag spårade det igen och såg då att det levererats till en annan butik efter att ha blivit felsorterat.

Så då ringde jag dem och till min stora förvåning och glädje var det ingen telefonkö att tala om utan jag kom fram ganska fort. Givetvis efter att först ha fått prata med en dator och knappat mig genom några  menyer. Men det tyckte jag att jag kunde leva med.

Då berättade den iofs sympatiske unge man som svarade att paketet hamnat fel och sedan lämnats åter till terminalen för omsortering. Därmed får jag det inte förrän på måndag, som tidigast. Såvida det inte blir felsorterat en gång till och hamnar på ännu ett nytt ställe.

Det stör mig mest därför att jag verkligen behöver den där maskinen för att få ordentlig sömn. Sista dagarna har jag blivit pinsamt medveten om hur galet trött jag var en stor del av dagen innan jag fick den där manicken. Och nu måste jag alltså genomlida även instundande helg med samma trötthet.

Men det är förstås bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. För jag fattar ju att de knappast hittar igen det på sorteringsterminalen som även den är inom ganska nära avstånd. Bara att hålla tummarna att de lyckas bättre nästa gång så jag får den på måndag. Och ta mina 4-5 power-naps varje dag innan dess. 15-20 minuter per gång brukar hålla mig vid medvetande i några timmar efteråt.

Gårdagen ägnades till stor del åt att torka svamp. Så nu har jag tre stora glasburkar med torkade trattkantareller. Motsvarande mer än fyra kilo färsl svamp så det lär räcka ett tag. Men jag vet ju också att i torkad form håller de sig i flera år om så skulle vara. Lägg därtill att jag redan hade nästan lika mycket i portionsformar i frysen. Så det blir ju förstås dem som jag använder allra först. Vi festade till på varma mackor med svamp igår så nu vill jag kanske inte ha det de närmaste dagarna. Idag ska jag göra det lätt för mig och sno ihop en köttfärssås med någon sorts pasta till.

Snabbt, lättlagat, hyfsat billigt och desutom gott.

Önskar därmed mina kära ordbrukare en trevlig fredagkväll och helg i Göinge, Ödeshög, Robertsfors och Arvika. Vi ses igen. Förr eller senare...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards