Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016
Fantastiskt roligt att stora starka Telia-Sonera bryr sig om att svara på min enkla lilla blogg. Men jagvidhåller ändå att de och några fler aktörer levererar förjävligt dålig service tillbaka till oss kunder. I början av 90-talet deltog jag i en kurs som hette "Personlig kvalitet" och syftade till att främja kvalitetstänkande i allt som hade med arbetet att göra.
Min arbetsgivare ville då bli certifierade enligt kvalitetsmåttet ISO 9002 (om jag minns rätt). Bland mycket annat vi fick lära oss var att allt mer än tre signaler i en telefonväxel var dålig kvalitet. Jag gillar den tanken!
Gillar att man sätter gränser för hur länge man ska behöva vänta på att få svar när man ringer företag eller myndigheter. För JAG förtjänar DEN respekten att de svarar så fort de någonsin kan och hjälper mig med vilka funderingar jag än kan tänkas ha.
Mitt förra blogginlägg handlade om Telia och jag fick verkligen mothugg från dem. Men det är inte bara dem det gäller.
Samma djävla telefonköer finns hos Folksam. Swedbank.Försäkringskassan m.fl så Telia är långifrån värst.
Därför manar jag nu alla som läser att tala om för dessa företag vad ni tycker om deras famösa väntetider varenda gång de tvingar er att sitta 20-45 minuter eller mer i deras telefonköer.
Stackars de människor som måste ta emot dessa missnöjessamtal från oss förbannade kunder som inte tycker att det är ok att sitta med luren mot örat i en halvtimme eller mer. Problemen finns förstås högre upp i organisationen, mkt högre upp! De stackars människor som får ta emot din och min misstänksamhet eller missnöje har ju ingen skuld i detta. De är lika mycket offer som du och jag!
Så... jag bli bara mer peppad! Från och med idag tycker jag att vi alla ska svara att just nu är det många som ringer så fort vi blir uppringda av någon som vill sälja kalsonger, bredband, elavtal eller whatever...
Som de flesta av mina trognaste ordbrukare redan vet så funderar jag en hel del över likheter och skillnader mellan Sverige förr och nu, mellan Sverige och världen. Och då framför allt skilnaderna mellan oss och USA. Och jag vill, för död och pina,...
Nästan nyss var det vinter. Sen kom våren smygande på tårna men motades ut av senkommen snö igen. Som inte stannade så länge utan försvann på några dagar. Men man hann knappt ens njuta av våren för de senaste tre dagarna har vi haft nästan sommarvä...
På mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Krister. Han skrev att reklamen spaltade upp min blogg alldeles för mycket. Jag svarade lite uppgivet att jag var medveten om saken men inte visste vad jag skulle göra åt det. Det vet jag nu. Och har ...
Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
||||||||
3 |
4 |
5 | 6 | 7 |
8 |
9 | |||
10 | 11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 | |||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 |
26 |
27 | 28 |
29 | 30 |
|||
31 | |||||||||
|