Alla inlägg den 18 november 2015

Av Göran - 18 november 2015 21:03

"Och det vart afton den tredje dagen..." Onsdag är veckans tredje dag åtminstone enligt svenska almanackor men jag syftar mera på att det är tredje dagen på min resa mot en lättare kropp och bättre kondition.

Och... Ja, jag har gjort mitt andra pass i jobbgymmet och det blev en bit hårdare än gårdagens. 

Sonen och jag åt lax till middag och jag insåg att det är värt pengarna att köpa den lite dyrare frysta laxen än den där för 39;90 för fyra filéer som de har på Willys. Ska sluta köpa den nu och övergå till den sort vi åt idag.

"Den smälter i munnen" är en gammal välkänd klyscha och jag tänkte faktiskt på den när jag tog första tuggan idag.

Smörstekt grön sparris är underbart till lax liksom den där kalla såsen av creme fraiche, rödlök och röd rom. Annars var det väl mängden sallad som skilde min och sonens tallrik samt att han åt potatis också. En tredjedel av varje mål jag äter ska bestå av färska grönsaker har jag bestämt mig för.

Jag lyckades motstå frestelsen att väga mig när jag var i träningslokalen för även gällande det har jag bestämt hur jag ska ha det. Max en gång per vecka ska jag kolla av mina resultat så det blir i början av nästa vecka.

I nån nätblaska läste jag att en av de besvikna danska landslagsspelarna hade sagt nåt i stil med att "Sverige har inte i EM att göra för de har bara en spelare av hög klass". Efter att de förlorat kvalet mot oss...

Resten av vårt landslag var typ bara skit enligt denna bittra dansk. Och jag håller med! Delvis.

Men... Ändå lyckades Zlatan slå ut detta danska lag och det säger väl egentligen mer om deras landslag än om vårt?

Tittar man position för position är det inte så många svenskar som skulle peta sin motsvarighet i Danmarks landslag. I teorin, alltså! Så hur bra är de egentligen när en ensam man kan slå ut dem?

Surt, sa räven...

Men å andra sidan har våra sydliga grannar en fixstjärna som heter Bendtner som är given i landslaget FAST han på de tre senaste säsongerna spelat endast elva hela matcher i sitt klubblag. I övriga har han bytts ut, blivit inbytt eller inte spelat alls. Det kan ju jag tycka är lite märkligt. 

Men vi vann ju! Välförtjänt dessustom, tycker jag, och Sverige spelar EM nästa sommar i Frankrike så man får hoppas att fransmännen innan dess har löst säkerheten för spelare, ledare och fans. För i dagsläget tror jag inte så många skulle vilja delta i en stor turnering där efter sista veckans händelser.

Min ledighet närmar sig slutet. Morgondagen återstår. Sedan är det fredag och då ska jag och halva mitt skiftlag göra åtta timmar utbildning utan någon som helst ersättning. Undertid kallas detta otyg och är en följd av att vi har alldeles för mycket ledigt efter att företaget tvingade oss till sexskift. Det är de första (och sista) såna timmarna vi gör i år och med tanke på att företaget har rätt att kalla oss till 16 timmar undertid per år så får man kanske vara nöjd ändå. Kruxet är att de ska, enligt avtalet, meddela dessa events minst två månader i förväg och eftersom året är slut om två månader så blir det alltså inte mer i år.

Tack och lov lyser ännu både snö och arktisk kyla med sin frånvaro i mina trakter. Tänkte försöka komma till skott med att sätta vinterdäcken på bilen imorgon eftermiddag om det inte snöar eller ösregnar. Hinner jag inte så får det väl bli till veckan då jag går på nästa ledighet. Jag har ju nya sommardäck så lite halka klarar jag nog i nödfall. Man får väl minimera sitt bilåkande i så fall tills dubbdäcken är ditskruvade.

Hmm... inte nåt av mina mer spirituella blogginlägg men det får vara så. Ett halvtaskigt inlägg är också ett inlägg!

Men nu är det slut. Du var tapper som läste ända hit, kära ordbrukare!

Vi ses igen! När andan faller på...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards