Direktlänk till inlägg 25 april 2023

Näthat mot ett barn - Skäms Sverige!

Av Göran - 25 april 2023 08:20

Kvällsblaskorna igår skrev om en liten invandrarkille i Skåne som sålt majblommor via nätet och lyckats sälja för en halv miljon kronor- EN HALV MILJON!!! De flesta ungra är jättenöjda om de säljer tio stycken!

Detta har fått ett antal kvinnor med anknytning till ett svenskt politiskt parti (jag säger inte vilket) att utbrista i hatiska kommentarer på nätet. Att man hellre borde skriva om blonda svenska barn istället för om "nån blatteunge som säljer majblommor".

Från partiets ledning fördömer man deras inlägg och säger att de inte är ok nånstans. Ändå fortsätter samma parti att locka dessa rasister att rösta fram dem. TROTS att de tydligt förklarar att de inte är rasister.

Alltså... när ska vi börja tala klarspråk och kalla saker vid deras rätta namn? En rasist är en rasist är en rasist är en rasist! That´s it! Så är det bara!

Och man kan förneka det hur mycket som helst och klä in det i fina ord om patriotism och Sverigevän. Jag spyr snart på skiten, jag blir så förbannad när vuxna människor öppet skriver såna saker för vem som vill att läsa. Om ett barn!!!

Jag ger mig f-n på att om vi, Gud förbjude, skulle invaderas av främmande makt så vore det just de människorna som vore de första att sticka härifrån med svansen mellan benen och söka skydd nån annanstans.

Nej, skämmes tamejfan! SKÄMMES!!!

Och var är alla de politiker som borde stå på barriakderna och fördöma detta vidriga beteende. I debatter kan de minsann lägga ut texten men mot rasismen är det ändå alldeles för tyst. Tvärtom så har de flesta närmat sig partiet som lockar så många med rasistiska åsikter. När ska de vakna och täppa till käften på nyrasisterna?

Och när ska svenska folket vakna och fatta vad de där stollarna verkligen vill? Utvecklingen det senaste decenniet är skrämmande. På riktigt, alltså!

Jag känner inte igen mig i mitt eget land! Vart tog ord som solidaritet, empati och omtanke vägen?

Nej, jag får nog ta och väcka min lilla sambo så jag får lte tröst av nån som inte bryr sig ett skvatt om hudfärg, religion eller annnat sånt. Hon gillar alla hon möter, hur de än ser ut och varifrån de än kommer.

Hon möter världen med glädje, nyfikenhet och kärlek.

Vi människor borde lära av hundarna. De är bättre människor än vi!

 
 
Ingen bild

Liselotte

25 april 2023 10:15

Vilken trevlig blogg jag hittat till, tack vare Skogsnuvan.
Kan bara hålla med om att hundar är på alla sätt bättre än vi människor. Jag har själv två irländska settrar 2 och 4 år gamla, har levt med hundar i stort sett hela livet och ett liv utan hundar är för mig inget liv. Under en kort period var jag utan hund och då blev jag totalt försoffad, att gå på promenader själv utan hund var inget jag gjorde, det var alldeles för tråkigt.

Göran

25 april 2023 10:38

Kan bara hålla med. Tack o välkommen åter!

 
Malin

Malin

26 april 2023 09:24

Håller verkligen med dig om det du skriver ang näthat och detta parti vill ju inte visa vad som tänker utan först vill dom komma till makten och då först verkar folk se vad dom går för och vilka åsikter dom har. Det förstår en tänkande människa snabbt som tar reda på fakta

Det ekar verkligen tyst. Jag har aldrig förstått detta med rasism för vi är ju alla människor med samma behov. Politikerna är verkligen tysta och det beror väl på att dom håller på att montera ner samhället och kan inte försvara sig. Precis som dig så känner jag inte igen detta land längre där vi hade skyddsnät för några årtionden sen och nu börjar allt rasa ihop

Bra skrivet!

Ha en skön onsdag
Hälsning från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

27 april 2023 10:25

Jaglå blev också förbannad. Att ge sig på en liten kille som gör en sådan fantastisk grej och får in så mycket pengar till barn som behöver det. Att dom inte skäms. Det finns alldeles för många rasister och inte nog med det. Ännu fler smygrasister som låtsas vara något annat. Fy sjutton säger jag.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

27 april 2023 12:09

Men lite hopp finns det kanske ändå. Under gårdagen tredubblades summan nästan o var uppe i 1,9 Mkr! Plus att flera partiledare gick ut o stöttade honom offentligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Av Göran - Fredag 3 maj 06:46

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Jag har varit på resande fot i några dagar. Kom hem igår eftermiddag efter två dagars besök i Julita i Sörmland. Där bor min storebror, sen några år tillbaka, i ett s.k generationsboende med en av sina döttrar och he...

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards