Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Jävla Bredbandsbolaget

Av Göran - 14 januari 2018 10:56

Till Dig som eventuellt föll för fresdtelsen att kopiera min V75-rad igår ber jag om ursäkt att jag förorsakade dig en förlust av 96 kronor. Fast... Sååå långt ifrån var jag ju inte ändå! Fyra rader med fem rätt men ingen utdelning.

Det var ju i avdelning 2 det sprack första gången när min absolut "säkraste" vinnare, Erwin, inte blev vinnare. Och den vinnande hästen hade jag ju med som reserv. I avdelning fem kanske vinnaren kommit med om jag gjort ett mycket större system men det är inte säkert. Hade Erwin bara motsvarat mina förväntningar hade det ju blivit fyra sexor och därmed pengarna tillbaka med råge.

Nåja, jag tar nya tag nästa lördag. Eller kanske redan på onsdag då V86-tävlingarna delas mellan Solvalla och min lokala bana, Bergsåker.

Annars är jag förbannad på Bredbandsbolaget idag. Jag står som abbonnent av bredband för en närstående och p.g.a ett missförstånd halkade vi efter med en faktura i december. Jag betalade den dock men gjorde misstaget att slå ihop fakturorna till en betalning. Då valde Bredbandsbolaget att tro att jag ville betala januariräkningen i förskott och skickade den förfallna räkningen från december till en inkassofirma. Som i sin tur INTE skickade ut någon påminnelse utan helt sonika stängde ner anslutningen. Och allt detta bara på grund av att jag betalat med fel OCR-nummer.

Så jag ringde deras kundtjänst och satt i telefonkö i 25 minuter innan jag kopplades fram. Men i kundtjänst hade jag inget att hämta TROTS att damen jag pratade med kunde se i deras dator att de fått in summan som skulle betalas men på fel OCR-nummer. Jag frågade förstås hur de kunde tro att jag ville betala januari i förskott men låta den förfallna fakturan gå till inkasso och då svarade hon bara att "vi jobbar så".

Varje människa med förståndet någorlunda i behåll måste väl hålla med mig om att det är ett jävligt dumt sätt att jobba. I min värld borde detta ha gått att lösa direkt, där och då. Men enligt henne måste jag ringa inkassofirman på måndag. Bara de kunde göra något åt det, enligt henne.

Men nu är det ju på det viset att det är Bredbandsbolagets ärende så vad jag kan förstå är det väl de (och bara de) som kan återkalla ärendet och helt enkelt skicka ut fakturan för januari. Men ringa måste jag ju förstås ändå imorgon och gissningsvis sitta i en ny telefonkö i x antal minuter.

Telefonköer har jag skrivit om och spytt galla över förut. Men det tål att uppprepas. Därför uppmanar jag alla mina kära ordbrukare att undantagslöst protsestera när ni fått vänta länge i kön. Allt över tre minuter anser jag vara dålig service. Och det måste vi tala om för företag och myndigheter. Vi har väl för f-n annat att göra än att sitta med luren mot örat och vänta i 20-45 minuter på att någon i deras kundtjänst råkar få en minut över. Ifjol lyckades jag dessutom med konststycket att vara nummer ett i kön redan efter 30 sekunder men ÄNDÅ fick jag vänta i mer än tjugo minuter innan någon svarade. Då var jag rejält förbannad och frågade den stackars unge man som råkat få mig på sin lott om han var ensam i kundtjänst eftersom det tagit så lång tid. Då ville han få mig att tro alla som jobbade där verkligen varit upptagna i mer än tjugo minuter. Men det var inte hos Bredbandsbolaget.

Efteråt (igår, alltså) kom jag på frågan jag borde ha ställt: När jag berättar om det här för vänner och bekanta - hur många av dem tror ni blir sugna på att bli kunder hos Bredbandsbolaget?

Det är respektlöst mot kunden med så långa telefonköer. De stjäl vår tid, tycker jag. Och det värsta är ju att det är likadant överallt. Så att byta internetleverantör, bank, försäkringsbolag etc., ändrar ju ingenting. Ett annat telefonnummer bara och en annan kö!

Jag har varit noga med att nämna företagets namn många gånger i det här inlägget i hopp om att de, liksom Telia, regelbundet kollar sånt som skrivs om dem i media och på bloggar m.m Av Telia har jag flera gånger fått svar i kommentarsfältet när jag har skällt på dem i bloggen. Jobbar Bredbandsbolaget så, månntro...?

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 januari 2018 15:15

Ibland undrar jag om man gör det med vilje för att man ska tappa sugen och lägga på luren när man väntat nog länge. Man kan ju få högt blodtryck för mindre och eftersom alla är likadana lär det inte bli någon ändring. Det handlar ju om att man har för lite folk som kan svara och det gör man ju för att tjäna ännu mer pengar. Skit är det och det gör en så förbannad

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

14 januari 2018 15:18

Det är det och enda botemedlet är nog att tillräckligt många klagar. Både till deras kundtjänst och på sociala medier.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 17 maj 13:40

Som de flesta av mina trognaste ordbrukare redan vet så funderar jag en hel del över likheter och skillnader mellan Sverige förr och nu, mellan Sverige och världen. Och då framför allt skilnaderna mellan oss och USA. Och jag vill, för död och pina,...

Av Göran - Torsdag 16 maj 11:43

Nästan nyss var det vinter. Sen kom våren smygande på tårna men motades ut av senkommen snö igen. Som inte stannade så länge utan försvann på några dagar. Men man hann knappt ens njuta av våren för de senaste tre dagarna har vi haft nästan sommarvä...

Av Göran - Onsdag 15 maj 12:42

På mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Krister. Han skrev att reklamen spaltade upp min blogg alldeles för mycket. Jag svarade lite uppgivet att jag var medveten om saken men inte visste vad jag skulle göra åt det. Det vet jag nu. Och har ...

Av Göran - Tisdag 14 maj 11:45

Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards