Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Göran - 13 oktober 2011 22:07

Nå ja!

Nå jo!

Två poäng är bättre än en. Och jävligt mycket bättre än noll poäng. Som Timråsupporter gäller det att ta vara på de små glädjeämnen som finns och en tvåpoängare efter straffar känns i nuläget riktigt bra.

Har suttit/legat i soffan och följt Timrå IK;s bortanatch mot Färjestad och tack och lov så är FBK fortfarande utan seger efter 60 minuter. Timrå fick sämsta tänkbara start med ett mål i baken redan efter 30 sekunder men efter det lyckades man hålla tätt bakåt och tack vare en femminuters utvisning på Hannes Hyvönen klarade vi att kvittera och sedermera ta matchen till strafflläggning där Vampola och Alexander Larsson förvaltade sina straffar på ett bra sätt.

Häromdagen skrev jag om Juholts lägenhetsaffärer och idag säger han själv att nån time-out är inte att tänka på. Men jag är ändå beredd att sätta en slant på att han kommer att tvingas bort.

Vem som kommer istället har jag inga teorier om men nog lär sossarna leta fram en ny kandidat rätt snabbt. Tobleroneaffären (Mona Sahlin) ter sig som strunt när man läser om vad nye S-ledaren gjort sig skyldig till. Min gissning är alltså att han avgår innan måndag nästa vecka.

Våra kära kvällstidningar frossar i skadeglädjen över att en av uppvaaktarna i "Ensam mamma söker" är dömd för sexövergrepp (tillsammans med sin bror) mot en 14-årig flicka. Han ska desutom ha sålt hembränd sprit till minderåriga...

Mannen ifråga var för några år sen arbetskamrat med mig och jag kan bara säga... Jag är inte förvånad!

Nu ser jag inte på varken "Ensam mamma...", "Robinson" eller "Bonde söker fru" men nog försöker man ju hänga med någorlunda ändå. Alla dessa shower är ju förstasidesstoff i både Expressens och Aftonbladets nätupplagor så det är svårt att missa nyheterna totalt.

Nu börjar det bli sovardags här och jag önskar God Natt i Malmköping, Östervåla, Fellingsbro och Jämtkrogen. Sov gott, kära ordbrukare, annars gör nån annan det!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards