Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

"Bi nog ba baja bi fädit"

Av Göran - 19 januari 2011 13:28

Visst gör det ont....när kroppar brister! Nåja, brustit kanske inte min kropp riktigt har gjort ändå även om det känns så! Fy f-n vad det gör ont att flytta! Fredag, lördag, söndag och måndag har jag släpat möbler, kartonger och allt möjligt tungt och nog känns det att man inte är 25 längre...

Så idag var jag helt enkelt tvungen att unna mig lite time-out. Inte så att jag sitter helt overksam men tempot är sänkt ganska ordentligt. Samtidigt gnager vetskapen om hur mycket som återstår att bära ut och frakta hit så man får liksom dåligt samvete att man inte går på fulla varv. Håller på i lägenheten mest idag. Har monterat ihop sängen, hängt upp lite lampor och gardiner så det åtminstone ska börja likna ett hem här. Men långt kvar, som sagt!

Imorgon blir det inte heller så värst mycket rusch, åtminstone inte på förmiddagen för då ska bilen lämnas in till Magnus på verksta´n och fixa anmärkningarna från besiktningen före jul. Min tama husmekaniker sover då efter sista natten men har lovat dyka upp vid lunchtid ungefär och hjälpa mig igen.

Nu tror jag också att jag har träffat alla grannarna som hastigast och hälsat på dem. Första intrycket är att det är trevligt folk som bor i huset.

Så.... det blir nog bra, det här! Så småningom! Eller som min numera snart 40-årige lillenbror sa då han var liten och inte kunde prata rent; "Bi nog ba baja bi fädit" (Det blir nog bra bara det blir färdigt!)

Ta vara på denna onsdag, kära ordbrukare, för den kommer aldrig tillbaka!

Det gör däremot jag, förmodligen! Förr eller senare!

 
 
Ida

Ida

20 januari 2011 09:02

Tack!
Jag letade nog bara efter texten till Senare År och kom in på din blogg.
Visst kanske kan män i 50+ känna mer igen sig i låtarna än vad jag kan göra, men du måste ju hålla med mig om att hans låtar är underbara?
Ta tex. "Jag saknar dig", "Två blåa ögon" och "Club Zebra" eller hans "Omaha" det finns ingen som kan skriva så bra som Uffe. Hoppas han blir frisk snart och kan göra en ny turné.

Jag hade nyligen raderat alla mina inlägg på bloggen för att fräscha upp den lite, eftersom det mest var negativa inlägg. Och från och med nu ska jag försöka gå ner i vikt iallafall att börja med :P

http://janssoon.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 17 maj 13:40

Som de flesta av mina trognaste ordbrukare redan vet så funderar jag en hel del över likheter och skillnader mellan Sverige förr och nu, mellan Sverige och världen. Och då framför allt skilnaderna mellan oss och USA. Och jag vill, för död och pina,...

Av Göran - Torsdag 16 maj 11:43

Nästan nyss var det vinter. Sen kom våren smygande på tårna men motades ut av senkommen snö igen. Som inte stannade så länge utan försvann på några dagar. Men man hann knappt ens njuta av våren för de senaste tre dagarna har vi haft nästan sommarvä...

Av Göran - Onsdag 15 maj 12:42

På mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Krister. Han skrev att reklamen spaltade upp min blogg alldeles för mycket. Jag svarade lite uppgivet att jag var medveten om saken men inte visste vad jag skulle göra åt det. Det vet jag nu. Och har ...

Av Göran - Tisdag 14 maj 11:45

Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards