Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Första sommardagen

Av Göran - 25 april 2009 17:19

Undrens tid är icke förbi! Borde väl kanske klättra upp och rita kors i taket här för hör och häpna; Yngre dottern räfsade upp gräsmattan på framsidan idag. Visserligen fick jag själv frakta bort löven men det var ju vackert så!

Jag föreslog det imorse och jag lät säkert ironisk men till min förvåning sa hon ja. Och inte nog med det - det blev gjort också och bra gjort dessutom! Sen har hon även städat undan sina vinterskor ur hallen så det ser ganska hyfsat ut där också.

Det är vår i Sundsvall idag, nästan sommar t.o.m Underbart soligt och varmt och flera grannar har legat ute och myst i solen medan det på vår gård pågick aktiviteter hela tiden. Själv har jag ägnat mig åt nåt så tröstlöst som att laga rost på en Renault Megané. Ett evighetsprojekt för hur noga man än är så blossar det upp på nytt efter c:a ett halvår. Men nu är den i alla fall renslipad och grundmålad med rostskyddsfärg så nu ska den färgen härda ett par dagar innan jag spacklar och lackerar.

Sen har det ätits tacos här till kidsens stora glädje! Och visst äter jag det själv också utan att må dåligt men nog hade jag lika gärna käkat en hederlig svensk kalops t.ex Om vi får samma fina väder imorgon blir det grillning ute! Jag ska försöka orka spola rent altanen sen så vi kan ta fram utemöblerna imorgon och kanske t.o.m sitta ute och äta middag!

DET var inte går, det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Av Göran - Fredag 3 maj 06:46

Godmorgon på er, kära ordbrukare! Jag har varit på resande fot i några dagar. Kom hem igår eftermiddag efter två dagars besök i Julita i Sörmland. Där bor min storebror, sen några år tillbaka, i ett s.k generationsboende med en av sina döttrar och he...

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards