Direktlänk till inlägg 17 maj 2023

Förb... Telia! NU IGEN!!!

Av Göran - 17 maj 2023 16:12

Det håller visst på att bli en följetång, det här med min irriation eller kanske snarare ilska mot min leverantör av TV, bredband och telefoni. Först väntan i evighetslång telefonkö för att felanmäla. Sedan blev jag bortkopplad (Okej, DET kanske de inte rådde för) och ny väntan i 45 minuter för att felanmäla igen. Sen lyckades de inte fixa det digitalt utan skickade huit en tekniker som återställde digitalboxen. På ett sätt som jag inte hade kunnat göra själv!
Sedan faktura från företaget som avlönar teknikern. TROTS att jag av Telia blev lovad att det inte skulle kosta något såvida inte felet berodde på oaktsamhet från min sida. Och det gjorde det INTE!

Jag bestred fakturan hos Tech-Buddy. Som hänvisade mig tiilbaka till Telia...

Dit ringde jag sedan i fredags för att beställa en ny fjärrkontroll när den gamla pajade. Damen jag fick tala med var väldigt trevlig och tänkte avsluta samtalet med att fråga om det fanns nåt mer hon kunde hjälpa mig med.

Genast berättade jag om fakturan och vad jag blivit lovad. Hon försökte först med att säga att i deras avtal med Tech-Buddy skulle kunden ALLTID betala för hembesök. Då ilsknade jag till lite och berättade vad Telias support hade sagt till mig. Då fattade hon tydligen att jag visste vad jag pratade om och bytte helt approach mot mig.

Nu höll hon med mig men sa att TechBuddy hade stängt för dagen men att hon skulle återkomma till mig på måndag (den 15/5, alltså i förrgår)

Tror ni att hon återkom?

Nej, just det! Och det var inte första gången jag fått såna löften. Jag väntade hela måndagen men innte ett ljud eller mail eller ens sms om saken.

Så igår morse ringde jag IGEN! Och förklarade mitt ärende för en manig kollega till damen som aldrig återkom. Han sade då att han försökte kontakta TechBuddy och lösa problemet. Men... TechBuddy hade utbildning på förmiddagen och stängde sen efter klockan tolv. Sen försäkrade han mig att han skulle ta tag i saken genast på morgonen idag och sedan meddela mig per maail eller sms.

Tror ni han återkom???

Nej, just det!!! Han har inte hört av sig och nu är klockan en bit över fyra så han har säkert gått för dagen.

Stackars den människa som råkar sitta i andra änden av linjen då jag ringer dem igen imorgon bitti. Då kommer jag inte att vara trevlig kan jag säga.

Nog är det väl självaste... (Ja, ni vet vem jag menar!) att vårt största telebolag ska vara så jävla arroganta mot sina kunder. I hela mitt vuxna liv har jag varit kund hos dem. Och de senaste 10-12 åren dessutom en jävligt bra kunde som inbringat tusenlappar åt dem varje månad. Det belönar man alltså på detta otroligt oproffsiga sätt.

Och så länge jag bor där jag bor har jag heller ionget val eftersom hyrevärdens avtal med dem ger dem totalt monpol i deras fastigheter. Mobilabbonnemanget är det enda jag kan flytta. Men inte förrän i februari år 2025.

Vad gäller bredband och TV kan jag säga att om jag flyttar nånstans där man fritt kaan välja leveratör kommer jag aabsolut INTE att välja Telia. Nu har de gjort bort sig en gång för mycket! Nu har de "skitit i det blå skåpet" vad det mig beträffar.

Ynkligt, Telia! YNKLIGT!!!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 maj 2023 16:45

Ja nog kan man bli helt galen över hur det går till. Det verkar inte finnas den minsta känsla för hur man kan bete sig. Man vill bara tjäna pengar på enklaste sätt och det gör en ju galen. Vilken värld vi lever i minsann. Det är bara krångel och skit. Förstår dig till fullo.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

17 maj 2023 17:18

Ja, och sen står höjdarna inför intervjumikrofonerna och svamlar om hur viktiga KUNDERNA är. Skitprat, de bryr sig inte ett skit om oss så länge pengarna strömmar in.

 
Ingen bild

Liselotte

18 maj 2023 09:55

Telia är lätta att ha att göra med. Så länge som man inte kommer med klagomål. Bedrövligt! Hade ett ärende till dem för något år sedan och tvingades ringa till dem 4 ggr innan ärendet blev löst och då var jag så arg att det är ett rent under att jag inte drabbades av en hjärnblödning. Som du skriver så ringer de ju inte tillbaka som de lovar, och dessutom fick jag olika svar av de fyra hos kundsupporten som jag talade med (olika personer varje gång). Grrr!
Lycka till med ditt ärende, på dem bara!!

Göran

19 maj 2023 15:33

Tja, mitt tredje samtal med dem gav i alla fall ett svar via sms. Som hänvisade mig tillbaka till firman som fixade boxen åt mig. De gav mig ett ärendenummer att uppge och jag har mailat dem nu. Ringa dit gick ju inte för växeln var förstås överbelastad. Så vi får väl se i nästa vecka vad de säger. Min gissning är att de skickar mig tillbaka till Telia. I min värld borde det vara Telia som ska fixa detta för det är de som gett TechBuddy uppdraget och de håller med om att jag inte var ansvarig för att felet uppkom. Jag spyr snart på Telia....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 1 juli 07:29

Äntligen juli! Tänk att den här dagen har jag längtat efter sen i augusti förra året. Det här är nämligen dagen då Skatteverket börjar betala ut den orättvisa skatten de belastade alla oss som föddes 1957 under 2023. Kampen fördes av framför allt d...

Av Göran - Onsdag 26 juni 08:35

  "Här är den sköna sommaren som jag har lovat dig!" Så lyder slutraden i Everts visa. Jag låter sonen, Sven-Bertil, stå för sången. Helt enkelt därför att jag tycker han gör det så mycket bättre än sin far. Full av beundran är jag för Everts ...

Av Göran - Tisdag 25 juni 10:51

Jodå, jag VET att det är tisdag och att helgen slutade i förrgår. Men gårdagen tillbringade jag i höger framstol i sonens Volvo som förflyttade oss från Lagan i Småland (någon mil norr om Ljungby) och hit hem till Sveriges midja. Vi reste ner i lör...

Av Göran - Fredag 21 juni 07:52


Glad midsommar på er, mina kära ordbrukare! Bokstavsskötaren (jag) och tangentbordet har inte spenderat så mycket tid ihop som vi brukar den senaste tiden. Därför har inga nya klokskaper eller tokerier författats på ett par dagar. Men nu är den all...

Av Göran - Lördag 15 juni 11:48

Det är en underlig och i sanning föränderlig värld vi lever i. Under min barndom/ungdom hörde jag ofta vuxna säga saker som att nu har väl ändå utvecklingen nått så långt den kan. Nu kan de väl inte uppfinna så värst mycket mer. Och nu vid dryga 66...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards