Direktlänk till inlägg 17 maj 2023
Det håller visst på att bli en följetång, det här med min irriation eller kanske snarare ilska mot min leverantör av TV, bredband och telefoni. Först väntan i evighetslång telefonkö för att felanmäla. Sedan blev jag bortkopplad (Okej, DET kanske de inte rådde för) och ny väntan i 45 minuter för att felanmäla igen. Sen lyckades de inte fixa det digitalt utan skickade huit en tekniker som återställde digitalboxen. På ett sätt som jag inte hade kunnat göra själv!
Sedan faktura från företaget som avlönar teknikern. TROTS att jag av Telia blev lovad att det inte skulle kosta något såvida inte felet berodde på oaktsamhet från min sida. Och det gjorde det INTE!
Jag bestred fakturan hos Tech-Buddy. Som hänvisade mig tiilbaka till Telia...
Dit ringde jag sedan i fredags för att beställa en ny fjärrkontroll när den gamla pajade. Damen jag fick tala med var väldigt trevlig och tänkte avsluta samtalet med att fråga om det fanns nåt mer hon kunde hjälpa mig med.
Genast berättade jag om fakturan och vad jag blivit lovad. Hon försökte först med att säga att i deras avtal med Tech-Buddy skulle kunden ALLTID betala för hembesök. Då ilsknade jag till lite och berättade vad Telias support hade sagt till mig. Då fattade hon tydligen att jag visste vad jag pratade om och bytte helt approach mot mig.
Nu höll hon med mig men sa att TechBuddy hade stängt för dagen men att hon skulle återkomma till mig på måndag (den 15/5, alltså i förrgår)
Tror ni att hon återkom?
Nej, just det! Och det var inte första gången jag fått såna löften. Jag väntade hela måndagen men innte ett ljud eller mail eller ens sms om saken.
Så igår morse ringde jag IGEN! Och förklarade mitt ärende för en manig kollega till damen som aldrig återkom. Han sade då att han försökte kontakta TechBuddy och lösa problemet. Men... TechBuddy hade utbildning på förmiddagen och stängde sen efter klockan tolv. Sen försäkrade han mig att han skulle ta tag i saken genast på morgonen idag och sedan meddela mig per maail eller sms.
Tror ni han återkom???
Nej, just det!!! Han har inte hört av sig och nu är klockan en bit över fyra så han har säkert gått för dagen.
Stackars den människa som råkar sitta i andra änden av linjen då jag ringer dem igen imorgon bitti. Då kommer jag inte att vara trevlig kan jag säga.
Nog är det väl självaste... (Ja, ni vet vem jag menar!) att vårt största telebolag ska vara så jävla arroganta mot sina kunder. I hela mitt vuxna liv har jag varit kund hos dem. Och de senaste 10-12 åren dessutom en jävligt bra kunde som inbringat tusenlappar åt dem varje månad. Det belönar man alltså på detta otroligt oproffsiga sätt.
Och så länge jag bor där jag bor har jag heller ionget val eftersom hyrevärdens avtal med dem ger dem totalt monpol i deras fastigheter. Mobilabbonnemanget är det enda jag kan flytta. Men inte förrän i februari år 2025.
Vad gäller bredband och TV kan jag säga att om jag flyttar nånstans där man fritt kaan välja leveratör kommer jag aabsolut INTE att välja Telia. Nu har de gjort bort sig en gång för mycket! Nu har de "skitit i det blå skåpet" vad det mig beträffar.
Ynkligt, Telia! YNKLIGT!!!
Äntligen juli! Tänk att den här dagen har jag längtat efter sen i augusti förra året. Det här är nämligen dagen då Skatteverket börjar betala ut den orättvisa skatten de belastade alla oss som föddes 1957 under 2023. Kampen fördes av framför allt d...
"Här är den sköna sommaren som jag har lovat dig!" Så lyder slutraden i Everts visa. Jag låter sonen, Sven-Bertil, stå för sången. Helt enkelt därför att jag tycker han gör det så mycket bättre än sin far. Full av beundran är jag för Everts ...
Det är en underlig och i sanning föränderlig värld vi lever i. Under min barndom/ungdom hörde jag ofta vuxna säga saker som att nu har väl ändå utvecklingen nått så långt den kan. Nu kan de väl inte uppfinna så värst mycket mer. Och nu vid dryga 66...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | |||
8 |
9 | 10 |
11 |
12 | 13 |
14 | |||
15 |
16 | 17 | 18 |
19 |
20 | 21 | |||
22 |
23 |
24 |
25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 |
31 | |||||||
|